Nora

4 april 2006 om 14.16u ben ik ter wereld gekomen. Ik vind het hier best wel plezant.

donderdag, april 06, 2006

Mijn naam


Waarom Nora? Wel, daar hangt eigenlijk geen verhaal aan vast. Mama en papa vonden dat gewoon al jaren een mooie naam.

Wat zou mijn naam zijn als jongen? Wel, ook dat is nog een geheim. Misschien komt er wel ooit een broertje aan.

Er hangt toch wel één verhaaltje vast aan mijn naam.

Toen mama en papa vorige zomer rondtrokken in Ierland, ontdekten ze in Galway dat ik eraan kwam. Een lokale apotheek had voor de predictor gezorgd en het kleine oude madammetje van de Bead & Breakfast wist niet waarom zij alletwee zo bij het ontbijt zaten te glunderen. Ze sprak Ester aan met ‘my love’ en als ze tegen iets botste, zei ze ‘woopsydaisy’.

Die dag gingen mama en papa naar een klein gezellig marktje in Galway en daar vonden ze een kraampje waar je echte, vers gevangen elfjes kon kopen van een echte elfenboom. Elk elfje had een eigen naam en één van die elfjes heette Nora. Was dit een voorteken in een bijgelovig land als Ierland?

(Wat mijn naam betekent, kan je hier vinden: NORA)