Nora

4 april 2006 om 14.16u ben ik ter wereld gekomen. Ik vind het hier best wel plezant.

donderdag, april 20, 2006

Zon

Ik heb de zon gezien.

Wel, ik was dus officieel 9 dagen te laat, schijnt het. Ach ja, 9 dagen, wat is dat?

Nu,voor de rest ben ik wel content van mijn geboorteseizoen.

De zon schijnt, ik zet m'n fancy mobiel aan, hang m'n elleboog over de rand van m'n voiture en cruisen maar. Halte 1: droogkuis - Halte 2: den bakker. " Allee jong, twee weken oud en ge ziet gij der al zo goed uit." Lang leve de 'gemeente'!

Er hangt wat in de lucht. Als de zon schijnt, zie ik papa al glunderen. Zou hij iets van plan zijn?

Mama heeft het me uitgelegd: DE VELDSTRAAT

Een Gentsch vaderritueel. Bij zonneschijn zult gij met uw baby en voiture de Veldstraat beparaderen. Daarna zult gij nen ijskreem eten. Van Damass. Met uw kreem zult gij u begeven naar de Graslei. Daar zult gij als uw ijskreem op is, even twijfelen of ge nog een pintje zult drinken op een terraske. Doe dat niet. Bezig een Sangriaatje of zet uw tocht verder. Eventueel voor een tweede tocht door de Veldstraat. Onthou dit goed en vertel dit voort aan nieuwe vaders. Ge hoeft de moeder van uw kind niet thuis te laten. Deze tocht is om te paraderen en niet om vrouwen te versieren. Ook op haar moogt ge trots zijn. Geef haar bijvoorbeeld een arm.

3 Comments:

  • At 11:34 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Waarom hebben wij geen Veldstraatgeschiedenis geschreven?
    Dit is voor ons echt iets nieuws!

    Wel werd, toen jou eigenste mama een "borelinkse" was, parade gepleegd in de eenzame Gentbrugse Meersen.
    Geen kat heeft dit ooit kunnen navertellen!
    Een terrasje, met ijs, sangria of ... what ever, lijkt ook ons heerlijk.

    Mocht je ferm mobiel een reservewiel nodig hebben, zijn wij so fort vrijwilliger.
    Liggend met oogskes toe versier je ook al de Aenoudt-klandisie, amaai nie!

    Geniet -met mate- van je eerste dosis UV en tot.......

    Poe & Co (van het Seniorenteam)

     
  • At 8:53 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Dag snoezepoes,

    Hoe was het
    Veldstraatavontuur? Veel concurrenten tegen gekomen? Ik zal het morgen eens vragen aan de straatstenen als ik bij Max een koffie ga drinken.
    Ondertussen braaf zijn en mamakelief en papakelief veel dodo's laten doen.
    plakkerssssssssssssssssssssss

     
  • At 12:07 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Elaba, daar over den ijzerenweg, Ik kan geen commentaar meer kwijt bij het laatste item! Of is dat met opzet wegens ongewenste ......
    Dat klein, verend Elfje geniet duidelijk van haar eerste zonnebank op het grote bed.

     

Een reactie posten

<< Home